Campanya d'esquí 21/22

S’acaben les vacances de Nadal i comencem el trimestre de la millor manera possible! Una campanya d’esquí on hi han participat 105 nens i nenes de la ZER. Uns dies esplèndids plens de bons moments, aprenentatges i força per encarar el que queda de curs amb una activitat on hem pogut compartir temps i espai amb infants de totes les escoles i on s’han consolidat amistats. El bon temps que ens ha fet aquests dies, tant a Tuixent com al Port del Comte, ha fet possible gaudir al màxim d’aquesta experiència i que l’acabem amb ganes de tornar-hi el curs vinent. A continuació us en fem un petit resum.

Els dies 12 i 13 de gener amb uns quants alumnes d’infantil vam anar a Tuixent. Ben d’hora al matí, vam sortir de l’estació d’autobusos per començar l’aventura a la muntanya. Quines ganes de començar la jornada a la neu!

Així que vam arribar, vam deixar les motxilles, esmorzàrem i vam anar a buscar el material, esquís i botes. Després de distribuir-nos en diferents grups amb els nostres monitors i monitores, el primer que vam fer va ser practicar l’esquí de fons; per alguns/es de nosaltres era la primera vegada! Al cap d’una estona, una mica cansats, vam deixar els esquís i vam anar a baixar amb trineus! Quin matí tan divertit i emocionant! Vam dinar amb la companyia d’un bon sol.

També vam tenir temps lliure a la neu, férem forats, creàrem construccions, baixàrem per un tobogan, també patinàrem una mica. Tornàrem cap a casa ben cansats i feliços pel dia que havíem gaudit.
Al mateix temps, el 12, 13 i 14 de gener, amb els nens i nenes de Primària, vam realitzar la Campanya d’esquí al Port del Comte. Tres dies molt intensos i emocionants on alguns i algunes es van posar uns esquís per primera vegada, i altres van seguir millorant i practicant les seves habilitats d’esquiadors i esquiadores. Van ser tres dies de sol, neu, esquí, riures, relliscades i caigudes; i tot això acompanyats/des dels monitors i les monitores i dels nens i nenes d’Arrels, Setelsis i Vall de Lord. A més a més de les estones d’esquí amb monitoratge, els infants també van poder practicar amb els i les mestres de la ZER, tant a les pistes de la zona de davant la terrassa com a les de més amunt! La veritat és que amb només tres dies els aprenentatges han sigut espectaculars.

I, per aquells que ja estaven cansats d’esquiar, la neu també va ser una bona companya a l’hora de jugar a fer ninots de neu, muralles, patinades i tot el què la imaginació donés de si. Durant viatges de tornada amb autobús cap a Solsona es podia veure l’esgotament del dia a les cares dels nens i nenes, i alguna migdiada improvisada també!

Ens ha quedat un record molt bonic per guardar a la memòria. Per últim, afegir que tot això ha sigut possible gràcies a la col·laboració del Consell Esportiu del Solsonès, que amb l’ajuda de l’Estació d’Esquí del Port del Compte i l’Estació d’esquí de fons de Tuixent la Vansa, ha organitzat l’activitat.